Främsta egenskaper: | ||
|
Hcp-nivå: | |
|
PING G440 LST Driver – Maximal kontroll och låg spinn
Ping G440 LST är en driver skapad för golfare som söker maximal kontroll och konsekvens i sitt spel. LST står för "Low Spin Technology", och denna driver är speciellt designad för att minimera spinn, vilket resulterar i en mer penetrerande bollflykt och extra längd vid varje slag. Den ultratunna T9S+ träffytan är utvecklad för att generera exceptionell bollhastighet och kraft, medan klubbhuvudets kompakta design på 450 cc ger en kombination av aerodynamik och precision. För att ytterligare optimera din sving erbjuder den justerbara Loft Sleeve möjligheten att finjustera loft och lie för att matcha din unika svingstil.
Med en avancerad viktplacering i klubbhuvudet är G440 LST både stabil och förlåtande, vilket gör den perfekt för spelare med snabbare svingar som vill ha konsekvens och kontroll utan att kompromissa med distansen. Driverns högkvalitativa konstruktion i höghållfast titan säkerställer en lätt, hållbar och responsiv känsla, medan en mängd premiumskaftalternativ gör det möjligt att anpassa klubban efter dina behov. Oavsett om du är en avancerad spelare som vill maximera prestanda eller söker en driver som levererar konsekventa resultat, är Ping G440 LST ett självklart val. Beställ din idag och upplev nästa nivå av kraft och precision!
Carbonfly Wrap crown is now on all G440 Drivers
Free Hosel Design. Saves weight to lower CG, increase forgiveness. Allows for more heel-side face flexing for consistent ball speed across face.
Sound Design. New shaping, carbon crown and internal ribs produce muted impact experience.
Loft | Justerbar Loft | Justerbar Lie | Skaftlängd Alta CB | Skaftlängd Resterande skaft | Svingvikt/Volym | Fattning |
9° | 7.5°-10.5° | 57.5°-60° | 46" | 45,5" | D4*/450cc | H/V |
10.5° | 9°-12° | 57.5°-60° | 46" | 45,5" | D4*/450cc | H/V |
*Svingvikten är baserad på standard- skaft, grepp, längd och lie. När du gör andra val av skaft, grepp, längd & lie, kan svingvikten kan vara variera.
Alla tillverkare försöker alltid bygga alla klubbor så nära standard svingvikt som möjligt