Främsta egenskaper: | ||
|
Hcp-nivå: | |
|
Titleist TSR1
Titleist TSR1, Maximal prestanda för lägre svinghastigheter. Titleist TSR1 har en otroligt lätt konstruktion med förbättrad aerodynamik som gör det enklare att generera högre hastighet. Den nya träffytan med variabel tjocklek i flera platåer optimerar bollhastigheten över hela träffytan. TSR1 är skapad för att vara en driver som maximerar launch och distans medans den är extremt förlåtande.
Justerbar loft & lie via Titleists SureFit hosel.
Titleist TSR Series
Titleist TSR representerar Titleists djupaste, mest kompletta och mest validerade förstående av en driver någonsin. Man har beaktat alla delar i bollträffen för att konstruera och optimera för att uppnå mer spelbar längd för alla svingar och golfare. Alla delar i träffen har beaktats, konstruerats och optimerats för att uppnå Titleists mål om att skapa mer spelbar längd för alla svingar. En driver byggd med tre ledord - Snabbare. Längre. Rakare.
Ultralätt Konstruktion
Varenda onödigt gram, från huvudet till greppet, har eliminerats i utvecklingen av TSR1. Den är strategiskt konstruerad för att vara så lätt som möjligt samtidigt som den fortfarande ger maximal utgångsvinkel och längddynamik
Variabel Tjocklek i Flera Platåer
Den här nya konstruktionsmetodiken bygger träffytan inåt, lager för lager, vilket skapar en nästan konstant trampolineffekt över hela träffytan. Det ger med andra ord fantastiskt förlåtande egenskaper och hög bollhastighet över hela träffytan – oavsett om det är en perfekt bollträff eller en oren träff.
Tyngdpunkt i Linje Med Träffytans Centrum
TSR1 har tyngdpunkten placerad långt bak och i princip helt i linje mot träffytans centrum, en förbättrad position som bidrar till högre utgångsvinkel och exceptionellt hög bollhastighet
|
|
|
|
|
|
Loft | Justerbar Loft | Justerbar Lie | Skaftlängd | Volym | Fattning |
9° | 8.25°-10.5° | 59° (57.75°-60°) | 45.75" | 460cc | H/V |
10° | 9.25°-11.5° | 59° (57.75°-60°) | 45.75" | 460cc | H/V |
12° | 10.25°-12.5° | 59° (57.75°-60°) | 45.75" | 460cc | H/V |