Främsta egenskaper: | ||
|
Hcp-nivå: | |
|
Ping G440 Max Fairwaywood
Ping G440 Max Fairwaywood är det perfekta valet för golfspelare som söker maximal förlåtelse och stabilitet i sitt spel. Den större klubbhuvudet ger en högre MOI (moment of inertia), vilket säkerställer att även off-center-träffar levererar imponerande längd och rakhet. Tack vare den strategiskt placerade tungstenvikten och den ultratunna maraging-stålslagytan uppnås högre bollhastighet och optimal spinnkontroll. Denna fairwaywood erbjuder enastående prestanda både från tee och fairway, vilket gör den till en ovärderlig klubba i bagen.
Med en justerbar hosel erbjuder Ping G440 Max Fairwaywood möjlighet att finjustera loft och lie för att passa din spelstil. Dessutom bidrar den aerodynamiska designen till att minska luftmotståndet och öka svinghastigheten, vilket ger längre och mer konsekventa slag. Oavsett om du är nybörjare eller erfaren golfare kommer denna fairwaywood att hjälpa dig att lyfta ditt spel till nästa nivå. Köp Ping G440 Max Fairwaywood idag och upplev en kombination av kraft, precision och pålitlighet som sällan skådas!
Alla HL-modeller från PING byggs med en lättare vikt, ett lättare ALTA-QUICK skaft och även ett lättare grepp. Detta för att optimera hastighet och högre lauch-vinklar.
FLEXING FACE
Maraging steel face flexes for more ball speed, optimises spin.
FREE HOSEL DESIGN
Saves weight to lower CG, optimise launch/spin and increase forgiveness.
HIGH MOI
Easy to launch, stable design increases forgiveness.
|
|
|
|
|
|
|
Loft | Justerbar Loft | Lie | Skaftlängd | Svingvikt | Fattning |
|
FW3 - 15° | +-1.5° | 56° | 43" | D2* | H/V |
|
FW4 - 17° | +-1.5° | 56° | 43" | D2* | H/V |
|
FW5 - 19° | +-1.5° | 56.50° | 42.50" | D2* | H/V |
|
FW7 - 21° | +-1.5° | 57° | 42" | D2* | H/V |
|
FW9 - 24° | +-1.5° | 57.50° | 41.50" | D2* | H/V |
|
*Svingvikten är baserad på standard- skaft, grepp, längd och lie. När du gör andra val av skaft, grepp, längd & lie, kan svingvikten kan vara variera.
Alla tillverkare försöker alltid bygga alla klubbor så nära standard svingvikt som möjligt