Här skall vi hjälpa till att besvara de vanligaste frågorna gällande custom-beställningar.
Beställning
När du som kund placerar en order hos oss är alltid vårt mål att leverera till dig fortast möjligt. Vår ambition är att kunna hålla de leveransdagar som anges under varje produkt i webshopen. När du lägger en order så går den direkt in till vår orderavdelning som hanterar alla ordrar dagligen. Till skillnad från andra i branschen så har vi direktingång till våra tillverkares fabriker och behöver inte gå igenom interna system för att få iväg din order till produktion. Vi hanterar 100% av alla ordrar samma dag som den kommer in, oftast inom någon timma. Gäller vardagar.
När det gäller Custom-beställningar så är en avgörande faktor att alla komponenter som du beställt (Huvud, Skaft, Grepp) finns i lager hos tillverkaren. Finns inte alla komponenter tillgängliga eller om det är på väg in i lager igen inom kort, så kommer vi höra av oss till dig som kund med statusuppdatering gällande komponenter och eventuellt erbjuda ett alternativ som finns tillgängligt för att kunna erbjuda snabbare leveranser. Finns allt i lager hos tillverkaren så hanterar vi ordern som vanligt, utan vidare dialog.
Leveranser
När dina klubbor är producerade hos tillverkarna i UK, så skickas de till oss på Customclubs.se för att genomgå en kontroll. Efter kontroll så skickar vi varorna vidare till dig som kund. När vi skickar paket till dig, så kommer du direkt få ett mail med spårningsnummer, så att du kan följa ditt paket, på väg till dig. När vi skickar ut dina varor, så är det är också då som vi aktiverar betalning mot Klarna, om du valt detta som ett alternativ. Har du beställt flera produkter från olika tillverkare så är det troligt att de kommer levereras till oss på olika dagar. Vi försöker i den mån det går, alltid att leverera allt samtidigt till dig. Men märker vi att det är större skillnader på leveranstider, så kommer vi att skicka det i omgångar till dig. För att korta ner leveranstiderna så mycket som möjligt.
Leveranstider
Alla våra leveranstider som är angivna är preliminära och vi gör allt som står i vår makt för att kunna uppfylla dessa. Vi för ständig dialog med alla våra tillverkare om status, för att hålla oss uppdaterade gällande leveranstider. Vi försöker också hålla dialog med dig som kund om något skulle ändras på vägen. Tyvärr kan vi inte påverka leveranstider från UK, då vi är beroende av faktbolagen och vi kan inte erbjuda expressfrakt från tillverkaren.
Vi gör hela tiden allt vi kan för att dina varor skall hanteras och skickas så snabbt som möjligt. Har du fortsatt frågor om din order är du välkommen att kontakta oss via kundtjänst eller via vår chat på vår websida.